CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu




Corporate social responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to działania przedsiębiorstw, realizujące jakiś cel społeczny. Często są to przedsięwzięcia z zakresu ekologii oraz zrównoważonego rozwoju, akcje charytatywne. CSR jest coraz częściej uwzględniana przy strategiach firm, co pokazuje raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu, do którego rokrocznie działania zgłasza coraz większa liczba firm.

W jaki sposób jest to powiązane z polityka społeczną?
Współczesny biznes powinien być zaangażowany w działalność społeczną. Społeczeństwo się zmienia, oczekujemy od biznesu aktywnego głosu
i działań np. w zakresie ekologii. Firmy także chcąc budować swoją wiarygodność oraz wizerunek, mają swój interes w podjęciu działań CSR.


Współpraca biznesu z sektorem publicznym bądź NGO wymaga osób rozumiejących potrzeby biznesowe, ale i posiadających wrażliwość społeczną. Polityk społeczny to osoba idealnie wpasowująca się w ten wzorzec. 

Polityka społeczna oprócz działań w sektorze publicznym, powinna także być otwarta na sektor prywatny. Poprzez zaangażowanie podmiotów prywatnych, publicznych oraz organizacji pozarządowych można w dzisiejszych czasach skutecznie realizować cele społeczne. Szeroka kooperacja obejmuje przeróżne dziedziny poczynając od walki ze zmianami klimatu (np. smogiem w miastach), budowy nowych placów zabaw dla dzieci w przedszkolach, zbiórek na rzecz osób wykluczonych, współpracy firm z podmiotami ekonomii społecznej (np. spółdzielniami socjalnymi) i wiele innych.


Polityka społeczna to dziedzina otwarta na wyzwania współczesnego świata. Nie boi się współpracy z biznesem, którego możliwości mogą w pozytywny sposób zmienić naszą rzeczywistość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz